Σελίδες

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Κάπου… αλλού καταναλώνουν περισσότερες ταινίες!

Τα παγκόσμια νούμερα διαψεύδουν την εγχώρια αγορά, που κλαίγεται μονίμως για τα πτωτικά της έσοδα, ενώ στον υπόλοιπο πλανήτη τα στοιχεία επισημοποιούν την άνοδο.

Τα παγκόσμια στοιχεία που αφορούν το σύνολο της κινηματογραφικής κατανάλωσης, είτε αυτή προέρχεται από το σινεμά, είτε από τις ενοικιάσεις και αγορές (οι οποίες συμπεριλαμβάνουν DVD, Blu-Ray, digital downloads και pay TV), πιστοποιούν την ανοδική τάση που το 2012 έφτασε το 2,1%, φέρνοντας εισπράξεις 62,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων (1,3 δισ. περισσότερα από το 2011)
Τα νούμερα αυτά αντιστρέφουν (με σταθερότητα) την αρνητική πορεία που διέγραψαν τα έτη 2008 και 2009 και δηλώνουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον του καταναλωτή / θεατή για το κινηματογραφικό προϊόν. Όπως ήταν αναμενόμενο, τη μερίδα του λέοντος στα ποσοστά κρατάει η Αμερική, με το 41% της παγκόσμιας εισπρακτικής δύναμης. Η Δυτική Ευρώπη ακολουθεί με 26%, ενώ στην τρίτη θέση ανεβαίνει διαρκώς η αγορά των χωρών της Ασίας και του Ειρηνικού, που πλέον φτάνει το 25%. Οι αναλυτές θεωρούν πως μέχρι το 2016, η Ευρώπη θα έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση, καθώς αυξάνεται διαρκώς η δημιουργία νέων κινηματογραφικών αιθουσών, κυρίως στην Κίνα. Μόνο από τα σινεμά αυτών των χωρών ήρθαν τα 10 δισ. (το οποίο μεταφράζεται σε άνοδο κατά 12% σε σχέση με το 2011)
Γενικότερα, τα σινεμά ήταν εκείνα που στήριξαν καλύτερα την κινηματογραφική αγορά παγκοσμίως, με μια αύξηση στα έσοδα της τάξης του 7% (βλέπε 33,4 δισ. για το 2012). Για τις επόμενες χρονιές, δε, προβλέπεται σταθεροποίηση αυτής της αύξησης στα 2 – 3%, έως και το 2016.
Εκεί που ο κόσμος ξοδεύει λιγότερο, πια, είναι το retail. Τα έσοδα από πωλήσεις και ενοικιάσεις στον τομέα του home entertainment είχαν καθοδική πορεία μέσα στο 2012, με πτώση 3% (αν και τα συνολικά κέρδη των 23,7 δισ. δεν είναι καθόλου αμελητέα, πόσω μάλλον για ένα προϊόν «έτοιμο). Το μέλλον εδώ είναι σαφώς δυσοίωνο, αν και η «εναλλακτική» λύση με τις ψηφιακές πλατφόρμες και το download δε δείχνουν ακόμη ικανές να «μπαλώσουν» την ήττα που υφίσταται ο κλάδος. Οι καταναλωτές που αγόρασαν ή είδαν στο σπίτι ταινίες με την τελευταία – και πολυδιαφημισμένη – μέθοδο απέφεραν πέρσι το σχετικά χαμηλό ποσό των 4,9 δισ. δολαρίων.

πηγή freecinema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου